Komentari o uspesnosti reformi na predmetu Mehanika Fluida

sa sajta grfic.com - forum  >>>  >>>  >>>

 

 http://www.grfic.com Forum studenata gradjevinskog fakulteta u Beogradu

Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

od johny » 23 Feb 2010 11:41

Da cujemo vase misljenje o reformi na GRF-u, bilo bi lepo da pored ankete ostavite i svoje misljenje na ovu temu
 

johny

Site Admin
 
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Legolas » 23 Feb 2010 17:29

Kako dati misljenje o necemu cega ima samo na papiru? Model primene bolonje na ovom fakultetu je po mom misljenju mehanika fluida, tako bi trebalo organizovati svaki predmet. Kontinualno ocenjivanje, praksa u vidu laboratorijskih vezbi, domaci zadaci i ne preterano insistiranje na teoriji vec na zadacima. Svaka im cast. Na vecini predmeta se mozes osloboditi dela ispita, ali su jednostavno neprilagodjeni ili imaju previsoke kriterijume. Mislim gm ti treba preko 90, om ima bonifikaciju i premalo je vremena na kolokvijumu, mat3 problemi sa asistentima. A svi su lepo zamisljeni, ne bih nista izbacio iz gradiva, samo da se bolje organizuje kao recimo fluidi, prolaznost bi skocila za 50 %.
 

Legolas
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Tele » 23 Feb 2010 21:40

Ako bismo uporedili prošlu i ovu deceniju, verovatno bismo primetili da je fakultet doživeo nekvu reformu za koju Dekan čini mi se kaže da je "jako dobra". ::18 Međutim, studentima se iz godine u godinu traži sve više i više, a pružaju im se loši uslovi (da ne kažem sve gori i gori)... Potrebni ESPB bodovi se povećavaju, ograničeni smo mnogim uslovnim predmetima, sve je više ljudi koji su (ili će) obnoviti godinu i opet se pojaviti da slušaju poneki predmet (recimo statiku, MAK,...) i na taj način dolazimo do prepunih, zagušljivih učionica gde je teško šta videti sa table (bilo zbog udaljenosti od iste, sitnog ili nečitkog rukopisa), a kamoli čuti nešto i zbog čega studenti nisu u stanju da sede mirno, ćute i prate, nego im je psihički lakše da ako već moraju da sede tu npr. čitaju novine, igraju "vešala", iks-oks, popunjavaju ukrštene reči, sudoku, ili prosto čavrljaju... Da ne zaboravim profesore i asistente koji retko kad menjaju svoje navike i "pravila igre" u cilju veće prolaznosti na svom predmetu (pada mi na pamet otpornost materijala, statika, gradjevinski materijali).
I da... Bolonja je uvedena kao jedan od načina i uslova za približavanje Evropi. A kako to buduće građevinske inženjere približavamo Evropi bez znanja ijednog jezika?! Da li je moguće uspešno privatno pohađati kurseve stranih jezika paralelno sa studiranjem našeg fakulteta?! Više puta sam pokušavala da se isplaniram da tako nešto postignem, ali mi se čini da za to neću imati vremena još dugo...
I dok studenti širom sveta imaju RASPUSTE!, PUTUJU!, idu na prakse po inostranstvu i skupljaju znanja i iskustva itd, mi ćemo odrađivati te raspuste, na njima učiti zaostale ispite, putovanja su raritet, inostranstvo science fiction, do sad ni gradilište nismo videli (treća godina), a kamoli išli na neku praksu, a i da nam ponude praksu u inostranstvu ili neku razmenu studenata npr. NE ZNAMO JEZIKE!
I onda neka mi neko kaže da je reforma JAKO DOBRA!

...dosta od mene.... za sad.
Tele
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Miša Stojanović » Juče, 00:04

Citiraću jednog, srećom bivšeg, čoveka: "Ne slažem se s pitanjem"
Možete da ocenjujete NASTAVU, a o REFORMI nastave mogu da govore samo oni koji su probali i jedno i drugo. A takve je moguće prebrojati na prste jedne ruke. Ne računajući nas.

Tele reče:Međutim, studentima se iz godine u godinu traži sve više i više, a pružaju im se loši uslovi (da ne kažem sve gori i gori)... Potrebni ESPB bodovi se povećavaju, ograničeni smo mnogim uslovnim predmetima, sve je više ljudi koji su (ili će) obnoviti godinu i opet se pojaviti da slušaju poneki predmet (recimo statiku, MAK,...) i na taj način dolazimo do prepunih, zagušljivih učionica ....

1. Iskopaću rokove iz, recimo, TBK (to mi je najlakše) koje sam polagao ja (predmet se zvao Betonske k-je 1) bili su otprilike ovakvi:
http://imksus.grf.bg.ac.rs/nastava/BETO ... ari%20TBK/
uporedite sa svojim zadacima.
2. O uslovima - napisaću ROMAN ovde, ili negde drugde
3. Potreban broj ESPB poena je poznat i definisan - ne bih da komentarišem genija koji je smislio nebulozu o 37 poena (pa 42 48 54 60) i POSTUPNOM uvođenju reda. O prenošenju ispita reći ću samo svoje iskustvo - kad sam morao da čistim godinu - čistio sam je, napadajući prvo najljuće neprijatelje - Matematike, OM i sl. Kad sam mogao da prenesem 10 ispita, preneo sam 10 a skupljao uslov na zgradarstvima, geodezijama i sličnim stvarima, Statika je ostala za novembar. Studentska priroda se nije promenila u ovih 25-30 godina.
4. Uslovni predmeti - bez položene statike (V semestar) mogao sam da polažem SAMO Hidrotehničke konstrukcije (sada na masteru, meni VI semestar). Svi etoni, metali i ostalo? Ma dajte... A sada na forumu polemišem sa Fu_Fu-islands, koji se pita kome je pala na pamet NEBULOZA da se PGBK2 uslovljava statikom?
5. Broj indeksa mi je bio 715/81. A brojevi su počinjali od jedan, a ne od 500 ko na masteru. Dobro, pola muške generacije je otišlo u vojsku, ali bilo nas je 12 grupa po 40-45. Predavanja u 2 smene, dakle po 250 ljudi. Pa ne ideš na predavanja iz OM kod Lazića jer su dosadna, nego 400 ljudi pokuša da uđe u 225 kod Brčića. Da, važi - ako dođeš sat, sat i po ranije. Ja se nisam cimao. Kao i za većinu drugih. Moj izbor, posledice sam trpeo. Sigurno ste nešto učili iz tuđih skripti, znate o čemu pričam

 
Miša Stojanović
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Legolas » Juče, 00:19

E pa vidis mi sada MORAMO da imamo 54 a iduce 60, sto je nerealno sa ovim planom nastave. Kontam da su profesori bili dobri studenti i postizali sve, ali ja bih da mi se zivot ne svodi na strepnju od uslova i ucenje. Kao sto negde napisah napravite od svih predmeta ono sto je uradjeno na fluidima.
 

Legolas
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod mika » Juče, 09:00

Nikakva je, sve nesto na dve na tri, na brzinu, znanje uopste nema priliku da se "slegne", imam osecaj da smo osteceni i da oni koji su studirali pre bolonje mnogo vise znaju. Ranije kad se nesto nauci to je nauceno za svagda a sad od svega sto se ispredaje(nauci) trajno ostane recimo jedna trecina, druga trecina je maglovita a preostala se gubi, osim ako vam IQ nije ogromantan, a studenti grf-a su u proseku prosecne inteligencije. Nisam uopste optimisticna(a nisam ni pesimisticna po prirodi) i mislim da ce iz godine u godinu biti sve gore ako se nastavi po ovoj reformi. Mozda bi umesto pametovanja o tome sta ne valja trebali nesto i preduzeti svi mi ali recimo da bi trebali da budemo poprilicno slozni a ne znam da li je to moguce.
 
mika
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod verbatim » Juče, 14:30

Katastrofa, očaj, jad, beda, tuga. Moja ocena. Građevina je sama po sebi izuzetno zanimljiva, ali šta vredi kada ti istu ogadi sistem studiranja i pojedini šerifi, pardon htedoh reći profesori. Pošto postoje šerifi, postoje i magarci koje isti jašu godinama, i još im plaćamo za to zadovoljstvo.
Ovo nije Bolonja, nego neki sistem studiranja poznat samo građevini i jadnim studentima građevine. Pogladajte Mašinski fakultet, to je konkretna reforma. Ovo kod nas je zlo, niti idemo po starom niti idemo po novom programu. Kapiram da smo preuzeli isključivo i samo ono najgore iz oba programa.
verbatim
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Janis » Juče, 15:06

Legolas reče:...napravite od svih predmeta ono sto je uradjeno na fluidima.

Slažem se skroz! Vežbe su jako dobro organizovane, studenti u stalnoj interakciji sa asistentima, svaki čas odbrana urađene vežbe i ono što ostane za spremanje ispita je samo finalizacija... Da ne kažem da mi je za spremanje ovog ispita trebalo 10-12 sati, tj. jedan ceo dan, a dobila sam visoku ocenu.
 

Janis
 
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Fu_Fu-islands » Juče, 15:24

Pa imamo primer bolonje ispod nas i iznad nas etf je postigao prolaznost od skoro 95 % arhitektura, bolje da ne komentarisem! Cinjenica je da bolonja nije bas najbolja za gradjevince ipak treba da naucimo sto vise... ne mozemo ocekivati neko znacajno smanjenje gradiva... odgovoran posao! Mislim samo da je bodovanje predispitnih obaveza smesno, daju nam neke poene koje niko ne gleda u konacnom zbiru! Tako da se sve svede na usmeni deo ispita naravno ako se prodje pismeni! Svaki deo mora da se postigne preko 50% (kolokviumi, pismeni, pojedini elaborati) a na usmenom moras da znas sve ili : "kolega vidimo se u sledecem roku"! To definitivno nisu odlike bolonjskog sistema... definitivno bi bilo bolje da smo ostali po starom i gotovo, barem znas sta i kako studiras!

Fu_Fu-islands
Vrh

Re: Kako ocenjujete reformu nastave na fakultetu?

Postod Miša Stojanović » Juče, 17:42

Fu_Fu-islands, ne gledamo PIO? O čemu ti pričaš (barem betoni i metali, što je gotovo deset ispita).
PGBK-1 OCENE JANUAR BOLONJA.JPG

Ne znam da li si imao čast upoznati se na usmenom sa Đurđevićem ili Najdanovićem, ali od mene dobiju ovakvu tabelu pred svaki usmeni - da ne računaju na licu mesta. Imaš 68,6% PIO (NE MORA da bude preko 50 ili 55%, vidi 4. i 5. red, može i nula ako nađeš računicu). Imaš 55% na pismenom. Ako dobiješ 6,7 ili 8 na usmenom, dobiješ 7. Ako dobiješ više, dobiješ 8. Učešće PIO, pismenog i usmenog dobijete na prvom času. Sa 55.001% dobiješ ŠEST, sa 60,001% SEDAM i tako redom. Naravno, može se i pasti na usmenom.
Ako neko slučajno nije dobio ocenu iz tabele, bilo je zato što je, verovatno, trebalo da padne.

Zašto biste očekivali smanjenje gradiva, kad vaša diploma vredi nešto između moje (B.Sc.) i recimo Pecine (M.Sc.)? Devet semestara, diplomski, još 3 semestra (9 ispita) i magistarski, da pojasnimo.

Kad smo utvrđivali vrednost PIO, mlađe kolege su listom govorile "čega sam se oslobodio preko kolokvijuma, nikad nisam naučio". U tom svetlu, zanima me ko bi se od vas lečio kod lekara koji se interne oslobodio preko kolokvijuma?
 
Miša Stojanović
Vrh